ثبت سفارش بار

تخفیف ویژه به مناسبت افتتاحیه سایت

از بین‌بردن لکه روغنی

اطلاعات پست

تاریخ انتشار

ساعت انتشار

دیدگاه

محل تبلیغات شما

از بین‌بردن لکه روغنی

از بین‌بردن لکه روغنی

سلام امروز در باربری در تهران با موضوع از از بین‌بردن لکه روغنی همراه شما هستیم. با استفاده از این مقاله شما به راحتی لکه‌های روغنی را پاک می‌کنید.احتمالا شما هم از پاک شدن لکه روغنی نا‌امید شده‌اید. نگران نباشد این مشکل به‌راحتی حل می شود.

استفاده از پودر‌بچه

پودر‌بچه دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند باعث از بین رفتن لکه‌های روغنی شود‌‌. به این منظور لازم‌است ابتدا به وسیله  قرار‌دادن دستمال کاغذی تمیزی بر روی لکه، روغن اضافی آن را بگیرید‌‌‌‌. پس از آن با استفاده از پودر بچه لکه را به طور کامل بپوشانید.

 دقت داشته‌باشید که کشیدن پودر بچه یا دستمال کاغذی بر روی لباس یا پارچه، ممکن‌است باعث پخش شدن چربی و آلوده شدن سایر قسمت‌های لباس شود‌. از این رو بهتر‌است به صورت ضربه‌ای کار را انجام دهید تا لکه پخش‌نشود.

بعد از آن می‌توانید با استفاده از مسواک آغشته به مقداری مایع ظرفشویی رقیق شده، به از بین بردن لکه های روغنی بپردازید.

کشیدن مسواک می‌تواند باعث نفوذ مواد شوینده به طرف دیگر پارچه و در نتیجه پاک کردن کامل جای لکه‌شود.

پس از آن می‌توانید با مواد شوینده مناسب لباس خود را بار دیگر بشویید. توصیه می‌شود که به لباس اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود‌‌. حرارت می‌تواند باعث تثبیت لکه، در صورت پاک نشدن آن شود.

 استفاده از سرکه

 اگر پودر بچه در دسترس ندارید و قصد دارید از مواد طبیعی جهت از بین بردن لکه های روغنی استفاده‌کنید.

باید به شما بگوییم که سرکه یکی از قدرتمندترین مواد جهت این کار خواهد‌بود‌‌. اما لازم است قبل از استفاده از آن بر روی پارچه یا انواع سطوح، ابتدا از نرسیدن هرگونه آسیبی توسط سرکه به آن‌ها اطمینان حاصل‌کنید.

فراموش نکنید که سرکه می‌تواند باعث کاهش تاثیر سایر مواد شوینده شود‌. از این رو در صورت استفاده از سرکه تا بهتر‌است تا زمانی که از بین رفتن لکه روغن مطمئن نشده‌اید.

به هیچ‌عنوان از سایر مواد شوینده بر روی آن استفاده نکنید‌. برای این منظور در ظرفی مقداری آب و میزان نصف آن را مقداری سرکه بریزید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. سپس لباس‌های آغشته به روغن خود را درون آن به مدت چند دقیقه خیس‌کنید.

 پس از خارج‌کردن لباس آن را با سرکه باری دیگر آبکشی کنید‌. پس از طی مراحل گفته‌شده شما می‌توانید شاهد از بین رفتن لکه باشید‌. تنها کافی‌است با مواد شوینده مناسب لباس خود را یک دور به طور کامل بشویید.

از بین‌بردن لکه روغنی
از بین‌بردن لکه روغنی

استفاده از شامپو یا صابون

علاوه‌بر مایع ظرفشویی، شامپو و صابون نیز دارای قدرت بالایی در حل کردن چربی و روغن در خود هستند.

از این رو استفاده از آن‌ها جهت پاک کردن لکه های روغنی روی دیوار پیشنهاد می‌شود.

جهت استفاده از این مواد شما می‌توانید پس از اطمینان از نبود چربی اضافی بر روی محل لکه، به طور مستقیم مقدار کمی شامپو یا صابون را بر روی لکه قرار‌دهید. مراقب‌باشید که باعث پخش‌تر و گسترده شدن لکه نشوید. اگر لکه سخت‌تر از آن بود که تنها با دست آن را از بین‌ببرید، استفاده از برس کوچکی مانند مسواک، می‌تواند شما را در از بین بردن آن یاری‌رساند.

در اکثر اوقات رها کردن مواد شوینده بر روی لکه به مدت چند دقیقه، می‌تواند زمان کافی جهت حل شدن لکه را ایجاد‌کند.

در نتیجه از بین بردن لکه روغن به سادگی انجام می‌گیرد.

استفاده از نوشابه

 اگر به هر دلیلی شاهد لکه های روغنی روی دیوار یا کف مکان خود شده‌اید، استفاده از نوشابه راهی بسیار موثر جهت از بین بردن آن‌ها می‌باشد‌. تنها کافی است نوشابه را به مدت یک شبانه روز بر روی لکه‌ها باقی‌بگذارید. به‌وسیله مسواک آغشته به مواد شوینده، محل مورد نظر را به خوبی تمیز کنید. 

استفاده از جوش‌شیرین

جوش‌شیرین با خواص منحصر به فردی که دارد می‌تواند چربی‌ها را در مدت کوتاهی به خود جذب کند‌. از این رو شما می‌توانید با ریختن مقداری جوش‌شیرین بر روی لکه روغن، شاهد تغییر رنگ آن و در نهایت از بین رفتن لکه روغن بر‌روی هر سطحی باشید.

استفاده از اسپری موی‌سر

به یاد داشته‌باشید که در ترکیب اسپری موی سر همیشه مقداری الکل وجود دارد. بنابراین جهت از بین‌بردن لکه‌های روغنی، اسپری می‌تواند با فشار خود مقداری الکل را بر‌روی محل لکه بپاشد.

پس از چند بار تکرار این کار لکه کاملا محو خواهد‌شد. اما فراموش نکنید که سطح باید به وسیله مواد شوینده مناسب به طور کامل تمیز گردد.

امیدوارم مقاله از بین‌بردن لکه روغنی برای شما مفید باشه. نظرات و تجربیات خودتونو برای ما بنویسید. شرکت باربری اتوبارملل ارائه آمادگی هر‌گونه خدمات به مشتریان خود می‌باشد.

سپاس‌گذاریم تا پایان مقاله همراه ما بودید. منتظر مقالات بعدی ما باشید. به مطالبات مرتبط ما‌هم مراجعه کنید. در این بخش‌ها مطالب جذابی را ارائه ‌می‌دهیم. منتظر نظرات شما در سایر مقالات هستیم. ما‌را حمایت کنید.

مطالب مرتبط:

اسباب کشی بدون استرس

 

نکات نظافت و تمیز کاری منزل

 

تمیزکاری قبل اسباب کشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله را اشتراک گذاری کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
Print