ثبت سفارش بار

تخفیف ویژه به مناسبت افتتاحیه سایت

مبلمان در اسباب کشی

اطلاعات پست

تاریخ انتشار

ساعت انتشار

دیدگاه

محل تبلیغات شما

مبلمان در اسباب کشی

مبلمان در اسباب کشی

امروز در باربری اتوبارملل با موضوع مبلمان در اسباب کشی همراه ما باشید.

در اسباب کشی ها مبلمان بسیار سنگین و به قولی بدبار هستند. ازین جهت امروز با موضوع مبلمان در اسباب کشی در باربری تهران همراه شما هستیم. جابه جایی مبلمان در اسباب کشی بسیار دشوار هستند. جابه جایی آن باید توسط افراد کار بلد و ماهر صورت بگیرد.

روش های جابه جایی مبلمان در اسباب کشی بسیار زیاد هستند اما شما باید به شرکت های مطمئن اعتماد کنید.

همان قدر که مراحل آماده کردن اثاثیه و باربری دشوار و زمانبر است، مراحل جابجایی، تمیز کردن و چیدن لوازم بعد از اسباب کشی نیز نیاز به زمان و صرف انرژی دارد. اگر از قبل خانه را تمیز و آماده و جای هر وسیله را انتخاب کرده باشید تا حدود زیادی کار خود را راحت خواهید کرد، همچنین زدن لیبل روی کارتن ها یا نوشتن ملحقات داخلش می تواند کمک زیادی در نظم و تمیزی خانه کند. بهترین راه برای جلوگیری از سردرگمی و شلوغی در پایان کار، برنامه ریزی و مرتب کردن لوازم می باشد، چرا که با بسته بندی صحیح هر گروه از لوازم می توانید آنها را در جای خود قرار دهید و در صورت نیاز به وسیله خاصی همه کارتن ها را بهم نریزید.

دسته بندی مبلمان برای اسباب کشی

بسته بندی و جابجایی مبل ها همواره در هنگام اسباب کشی یکی از مواردیست که صاحبان خانه ها را دچار استرس می کند زیرا ممکن است در طی این فرآیند آسیب ببینند یا کثیف شوند. به دلیل جنس مبل ها (پارچه یا چرم و چوب) ریسک صدمه به آنها در هر حمل و نقلی وجود دارد و در صورت بسته بندی نادرست آن ممکن است هر قسمت آن دچار خراش یا پارگی شود. به دلیل سایز و قیمت بالای مبلمان اهمیت سلامت آنها در زمان حمل زیاد است و حتی اگر به صورت شخصی اسباب کشی می کنید بهتر است آنها را بسته بندی کنید. بسته بندی مبلمان برای اسباب کشی توسط سلفون یا کارتن انجام می شود که طبعا روش اول تنها مبلمان را از شر کثیفی دور نگه میدارد و روش دوم قسمت های برجسته و محل های اتصال را در برابر ضربه محافظت می کند. همچنین در صورت امکان توصیه می شود مبل هایی که اتصالاتی در قسمت های دسته ها و پایه ها دارند، از هم جدا شود تا علاوه بر حمل راحت تر امکان آسیب به آنها کاهش یابد.

مبلمان در اسباب کشی
مبلمان در اسباب کشی

تمیز کردن مبلمان در حین اسباب کشی

با توجه به اینکه در دنیای امروز مبلمان ها در مدل ها و جنس های مختلف تقریبا در تمامی خانه ها وجود دارند، اطلاع از نحوه نگه داری و تمیز کردن آنها بسیار مهم می باشد. تمیز کردن انواع مبلمان به دلیل جنس رویه، شیارها، پایه ها و گاهی داشتن مدل های ریز به خودی خود کار دشواریست و معمولا در زمان اسباب کشی به دلیل کثیفی بیشتر دشوارتر هم می شود. برای تمیزی روزانه مبل ها معمولا دستمال کشی یا جارو کشیدن کفایت می کند اما در صورتی که مدت بسیار طولانی از تمیزی آن بگذرد یا بعد از اسباب کشی قصد تمیزی داشته باشید نیاز به شستشوی مبل می باشد. برای شستشوی هر نوع مبل با توجه به جنس رویه آن باید از محصولات شوینده خاصی استفاده کرد و اندازه ورود رطوبت به داخل آن نیز به جنس مبل و پایه هایش بستگی دارد. ممکن است برخی از تولیدکنندگان حروفی را روی مبل ها درج کنند که اطلاع داشتن از معانی آنها می تواند در تمیز کردن مبل کمک کند. به عنوان مثال w نشان می دهد که تنها از آب و بخار آب برای تمیزی مبل باید استفاده کرد و s به معنی تمیز کردن به صورت خشک می باشد؛ ws نیز نشان می دهد که میتوان مبل را با محلول آب و مواد شیمیایی تمیز کرد.

حتی اگر تمام مراحل اسباب کشی خود را به یک اتوبار حرفه ای بسپارید، بعد از تخلیه لوازم سایر مراحل مانند چیدن به سلیقه شخصی و تمیز کردن آنها به عهده خودتان است. تمیزی مبل ها یکی از مواردیست که در تمیز بودن خانه اهمیت دارد و مخصوصا بعد از اسباب کشی باید به شکل اصولی و دقیق انجام شود. برای تمیز کردن مبلمان چه به صورت روزانه چه بعد از اسباب کشی در ابتدا باید هر گرد و غبار و ذرات ریزی که لا به لای شیارهای آن قرار گرفته اند را تمیز کرد؛ برای این منظور بهتر است کوسن و هر تکه دیگری از مبل که قابل جدا کردن است را بردارید تا به همه نقاط دسترسی داشته باشید. با استفاده از جاروی برقی رویه ها و درزهای مبل را تمیز کرده و کوسن ها یا بالشت ها را بتکانید تا خاک آنها از بین بروند. اگر آلودگی یا خاک به پارچه مبل چسبیده باشد می توانید توسط یک برس دستی این مشکل را رفع کنید. همچنین معمولا روی قسمت های پارچه ای مبل مو و پرز فراوانی میچسبد که ممکن است با جارو جدا نشود، بخصوص اگر دارای حیوان خانگی می باشید، بهتر است توسط یک رول پرزگیر آنها را بردارید. قسمت های دیگر مبل مانند دسته ها و پایه ها که از جنس چوب یا فلز هستند نیز نیز به تمیز کردن با مواد مخصوص به خود دارند.

درصورتی که مبل شما در طول اسباب کشی بسته بندی نشده و نیاز به شستشو دارد باید از شوینده مخصوص پارچه یا چرم استفاده کنید. البته بسیاری از افراد از شامپو فرش برای تمیزی مبل استفاده می کنند که مشکلی ندارد، اما بهتر است ابتدا در گوشه ای از مبل که در دید نیست آن را تست کنید تا باعث رفتن رنگ یا ایجاد لکه نشود. در صورتی که در قسمتی از مبل لکه وجود داشته باشد، پیش از تمیزی با شوینده شیمیایی می توانید توسط محلول آب و سرکه آن را از بین ببرید. اگر دستگاه بخارشو دارید می توانید بجای شستشو با مواد شیمیایی با درجه ضعیف این دستگاه اقدام به تمیز کردن مبلمان بعد از اسباب کشی کنید. در پایان کار نیز اجازه دهید مبلمان با گذشت زمان خود بخود خشک شود، البته نیازی نیست آن را در هوای آزاد قرار دهید زیرا به دلیل رطوبت گرد و غبار موجود در هوا را به خود جذب می کند.

پیشنهاد می‌شود مطالب مرتبط دیگری را هم بخوانید‌:

تجهیزات بسته‌بندی اثاثیه

جابه جایی و بسته بندی یخچال

شوینده های طبیعی

تمیزکاری قبل اسباب کشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله را اشتراک گذاری کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
Print